طنز

مرجع مطالب طنز ایرانی

طنز

مرجع مطالب طنز ایرانی

فرش ماشینی خوب چه فرشی است؟

مانطور که میدانید فرش ماشینی از کالاهایی است که نیاز استفاده از آن در تمامی خانه‌های ایرانی احساس می‌شود و اولین سوالی که برای تهیه آن مطرح می‌شود این است که فرش ماشینی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم ، راهنمایی کامل را برای خرید فرش خوب و درجه یک به شما ارائه دهیم. برای خرید یک فرش ماشینی خوب فاکتورهای متعددی پیش روی هر شخص قرار دارد. به طور مثال برای برخی زیبایی فرش دارای اهمیت بالاتری نسبت به قیمت فرش است و برخی دیگر نیز به دنبال فرش ارزان قیمت هستند.

فرش ماشینی خوب چه فرشی است؟

همانطور که گفته شد ممکن است از نظر هر شخص یک فرش ماشینی خوب دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌های مختلفی باشد ؛ به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله تمامی فاکتورهای مشخص کننده یک فرش ایده آل را جمع‌آوری کنیم تا شما بتوانبد انتخابی مناسب در خرید فرش ماشینی درجه یک ، برای منزل خود داشته باشید.

فرش ماشینی خوب و ارزان

در صورتی که به دنبال یک فرش مناسب و ارزان قیمت برای خانه خود هستید ، پیشنهادی که می‌توانیم به شما داشته باشیم خرید فرش‌های ۷۰۰ شانه هست چراکه این فرش در مقایسه با دیگر فرش‌های ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه دارای قیمتی ارزان‌تر هست.

ارزان بودن فرش‌های ۷۰۰ شانه به معنی بی‌کیفیت بودن این محصول نیست و علت ارزانی آن استفاده از تراکم و شانه کمتر است. ضخامت این فرش از دیگر محصولات فرش ماشینی با تراکم بالاتر نیز بیشتر هست که این امر باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

این فرش ارزان به علت ضخامت بالایی که دارد از عمر بیشتری نیز برخوردار خواهد بود و به همین دلیل می‌توانید از آن در مکان‌هایی که رفت‌وآمد زیادی دارد استفاده کنید. به همین جهت ما فرش ۷۰۰ شانه را برای خانه‌های شلوغ و پر رفت‌وآمدی که می‌خواهند هزینه مناسبی برای خرید فرش خرج کنند پیشنهاد می‌دهیم.

مشاوره های ازدواج

هرچقدر که فکر میکنید ازدواج شما ایده آل خواهد شد بازهم سعی کنید مشاوره های قبل از ازدواج را با جدیت دنبال کنید چراکه این مشاوره ها میتواند در داشتن یک زندگی زناشویی ایده آل بهترین راهنمای شما باشد.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ در دورهٔ مدرن، با توجه به پیچیدگی روابط و حذف تدریجی ازدواج‌های سنتی، روزبه‌روز نیاز به مشاوره ازدواج یا در واقع مشاوره پیش از ازدواج بیشتر احساس می‌شود.

مشاوره ازدواج به دو صورت وجود دارد: مشاوره‌های آموزشی یا آموزش پیش از ازدواج. این آموزش‌ها معمولاً به صورت گروهی انجام می‌پذیرد و نیاز نیست کسانی که در آن شرکت می‌کنند حتماً در دوران نامزدی به سر برند.

مشاورهٔ پیش از ازدواج معمولاً به صورت دونفره و فقط در حضور هر دو طرف انجام می‌شود.

در ادامه به تفصیل به هر دو روش مشاوره ازدواج می‌پردازیم.

البته بعضی از مراکز مشاوره ازدواج هر دو این خدمات را در یک بسته ارائه می‌دهند.

مشاوره ازدواج: آموزش پیش از ازدواج

در مملکت ما خیلی‌ها باور ندارند ازدواج هم نیاز به آموزش داشته باشد. آن‌ها با غرور سرشان را بالا می‌گیرند و می‌گویند، همین طور که پدر و مادرمان با هم زندگی کردند ما هم با یک نفر دیگر زندگی می‌کنیم؛ اما مشکل دقیقا از همین جا شروع می‌شود. این که زندگی الان با زندگی پدر و مادرهایمان فرق کرده است. شاید اگر دورهٔ پدر و مادرهایمان هم سیستمی وجود داشت که به آن‌ها مشاوره ازدواج و آموزش‌های لازم پیش از ازدواج را می‌داد، بدشان نمی‌آمد آن را انجام دهند.

چه چیزی باید آموزش دیده شود؟

اما آیا واقعا آموزش پیش از ازدواج، همان یک ساعت سخنرانی است که برای مجوز عقد است و بعد از آزمایش خون در آن شلوغی ماست‌مالی می‌شود؟ مسلماً نه. تحقیق‌ها نشان می‌دهد شش‌ماه یا یک‌سال قبل از ازدواج بهترین موقع آموزش قبل از ازدواج است. در این کلاس‌ها بهتر است فرد یاد بگیرد که:

  1. خودش را بشناسد

انسان تا خودش را نشناسد چه طور می‌تواند برای زندگی‌اش شریک بگیرد؟ به قول روان‌شناس‌ها خودشناسی مقدمهٔ همهٔ مهارت‌های زندگی است. البته خودشناسی حتماً به این معنا نیست که آدم ویژگی‌های مثبت خودش را بشناسد. هم ویژگی‌های منفی و هم ویژگی‌های مثبت باید تأکید شود. مثلاً سرسختی روان‌شناختی، عزت نفس و توافق‌پذیری سه ویژگی مثبت هستند و فرد را به طرف ازدواجی موفق سوق می‌دهند. در مقابل مشکلات روانی مثل افسردگی، اضطراب یا وسواس نقاطی منفی هستند که آدم باید دربارهٔ خودش بداند و در حل آن‌ها بکوشد؛ وگرنه زندگی مشترکش با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

  1. از عادت‌های غلط دست بکشد

در این کلاس‌ها باید آموخت، از زندگی با والدین چیزهای خوب را بیرون کشید و عادتهای بد را کنار گذاشت. قرار است ما یک زندگی جدید با یک آدم جدید را تجربه کنیم و اشتباهات والدین هیچ کمکی به ما در حل مشکلاتمان نمی‌کنند؛ البته عادت‌های غلط فقط از خانهٔ پدری نمی‌آیند. زندگی مجردی در خانهٔ پدری یا خوابگاه هم می‌توانند عادت‌های خیلی بدی به وجود بیاورند که می‌توانند برای زندگی زیر یک سقف مشکل‌ساز شوند. کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج باید روی این عادت‌های غلط و رفعشان تأکید کند.

پیشنهاد امروز

دیگه کند تایپ نکن! تو هم تایپ ده انگشتی رو یاد بگیر

دیگه کند تایپ نکن! تو هم تایپ ده انگشتی رو یاد بگیر

  1. انتظارات از زندگی زناشویی واقع‌بینانه شود

همان طور که در بخش اول هم توضیح داده شد، در آموزش پیش از ازدواج باید تفکرات قالبی دربارهٔ ازدواج کنار گذاشته و به فرد آموزش داده شود که نگاه واقع‌بینانه‌تری به زندگی زناشویی داشته باشد.

متأسفانه بسیاری از ما دربارهٔ ازدواج افسانه‌هایی در ذهن خودمان ساخته‌ایم که کاملاً غلط هستند و باید آن‌ها را اصلاح کرد. کسی که آموزش پیش از ازدواج را بر عهده دارد، درواقع سفیری است آگاه که از دنیای متاهل‌ها آمده است و ما را از واقعیت‌های آن سوی شب عروسی آگاه می‌کند.

  1. مهارت‌های ارتباطی آموخته شود

مهارت‌های زندگی، مخصوصاً مهارت‌هایی که بیشتر با زندگی دونفره در ارتباط است، مثلا مهارت گوش‌دادن، مهارت حل اختلاف یا مهارت درست‌درخواست‌کردن، چیزهای بسیارمهمی است که در کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج آموخته می‌شود. مهارت گوش‌دادن به زوجین می‌آموزد، چگونه فعالانه به حرف‌های همسرشان گوش دهند، طوری که همسرشان واقعاً احساس کند شنیده می‌شود.

مهارت حل اختلاف چگونه دعوا کردن با همسر را به ما می‌آموزد. این مهارت به ما می‌آموزد در دعوا با همسر از چه چیزهایی اجتناب کنیم و کدام کارها را انجام دهیم. ضمن این که روی فیصله‌دادن به دعوا هم در این مهارت تأکید می‌شود. مهارت درست درخواست‌کردن می‌تواند کمک کند بیاموزیم، چگونه چیزی را که می خواهیم، طوری با همسرمان مطرح کنیم که هم مهربانانه باشد و هم قاطعانه.

  1. تفاوت‌های زن و مرد آموخته می‌شود

مشاوره ازدواج، مشاوره زندگی مشترک با کسی است که با شما فرق‌هایی دارد. از چیزهای بسیارمهمی که در کلاس‌های آموزش خانواده تأکید می‌شود این است که زن و مرد با هم تفاوت‌هایی دارند که فهم این تفاوت‌ها در زندگی زناشویی ضروری است.

مخصوصاً در جامعهٔ ما که هم مردان و هم زنان قبل از ازدواج محدودیت‌های زیادی برای شناخت جنس مخالفشان دارند.

از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به تفاوت زن و مرد در جهان‌بینی، در مقابله با استرس، در عاطفی‌بودن، در نگاه به رابطهٔ جنسی و در کلی‌نگری و جزئی‌نگری اشاره کرد.

منبع

بیوگرافی یوسف زمانی

یوسف زمانی خواننده معروف و مشهور این روزهای عرصه موسیقی متولد 14 تیرماه سال 1371 در تهران هست. وی که در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه مشغول به تحصیل شد پس از مدتی و عدم علاقه کافی به این رشته تحصیلی با تغییر گرایش به رشته استودیو رفت و در این زمینه مشغول به تحصیل شد.

بیوگرافی یوسف زمانی
بیوگرافی یوسف زمانی


به گفته یوسف زمانی در ابتدا به صورت مبتدی وارد عرصه موسیقی شد و در ابتدا با مخالفت خانواده روبرو شده بود و از این کار وی رضایتی نداشتند و این مخالفت ها ادامه داشت تا زمانی که برای اولین بار در دورانی که در خدمت سربازی بود وارد برنامه ی زنده ی تلوزیونی شد. پس از آن مخالفت های خانواده اش کاهش یافت و خانواده اش متوجه شده اند که وی در زمینه موسیقی و آهنگ استعداد فراوانی دارد.

یوسف زمانی -خواننده
یوسف زمانی -خواننده

یوسف زمانی می گوید :

"هم اکنون در استودیو شخصی خودم فعالیت می کنم و امیدوارم بتوانم در ادامه ی کارم موفق تر باشم و بتوانم کارهایی بسازم که دلنشین باشند و در دل هوادارانم بنشیند و مرا حمایت کنند."

شباهت صدای یوسف زمانی به مرتضی پاشایی

نکته جالب توجه اینست که صدای یوسف زمانی شباهت بسیاری به صدای مرتضی پاشایی دارد و برخی پیام های کاربران برای وی به این صورت است :

"سلام یوسف جان واقعن عالی حرف نداری صداتم مثل صدای مرتضی پاشایی است و واقعا خیلی دوستت دارم."

"سلام من دفعه اول که آهنگاتونو گوش کردم فک کردم مرتضی پاشایی هست صداتون عالیه."

"خداوکیلی صدات عالیه"

"بعد از مرتضی نفر اول ایرانی بی تردید"

"خداوکیلی یه چیزی میگم طرفداری مرتضی ناراحت نشن ولی خدایی صدات بالاتره ... تو هر کاری کنی با مرتضی مقایسه میشی سعی کن همین جور به کارت ادامه بدی ... دوست دارت .. البومت شاهکاره"

منبع : ویرگول